Tuesday, September 18, 2018

Menyanyi di dapur, Jodoh tua?



Biasa tak kita dengar orang tua-tua cakap "Anak dara tak elok nyanyi di dapur,nanti dapat jodoh tua.."
Time tu semua anak dara mesti takut dan berikrar janji setia untuk tidak akan memecah duli menyanyi di dapur lagi kan?





Sebenarnya apa orang tua-tua kata dulu adalah satu pesanan yang ada maksud tersirat dia.Tinggal kita je nak kupas dia...

Kenapa orang tua-tua tu berpesan sedemikian?Dia pesan supaya tak nyanyi di dapur sebab tak nak si anak dara yang tengah memasak sibuk berangan sampai lauk dia masak tu hangus atau tak menjadi.

Dan pesan-pesan yang diutarakan oleh orang tua2,kebanyakkan mempunyai maksud yang positif...

Korang ada ingat tak pesan orang tua2 dulu macam mana?Saya tak biasa sangat....heheh kongsikan

ya!


p:s -Kalau nak jodoh lagi muda nak kena nyanyi kat mana ek?kekekeke XD

8 comments:

Aeinna Musa said...

macam xtahu apa perkaitan dia kan. hehe. tp org tua melarang tu mesti ada sebab nye kan

ejulz said...

jodoh tua dan KAYA. hehehe

mamapp said...

Takut air liur termasuk dlm kuali kit hihiii

Siti Yang Menaip said...

ahaha kita nk tau yang tu gak.. kalo jodoh muda kena nyanyi kat mana ? ehhe..

Cik Tie said...

Hahaha.. pesanan orang tua-tua ni ada banyak. Antaranya jangan main kaki, jangan duduk atas bantal dan macam2laj.

Cantik Sihat Semulajadi by Umi Nazrah said...

taklah, tu kata-kata orang tua sebab tak nak bagi masakan jadi hangit ja :D

Hafiza AizZawa said...

nanti air liur masuk dalam kuali.. hehe

Shahida Dzulkafli said...

Setiap pesanan orang tua tu sebenarnya ada maksud tersirat.. Kita je selalu amik mudahkan..