Followers

Monday, July 29, 2024

Kau Lebih Indah Dari Purnama


Dalam kejauhan
Ada rindu yang tersimpan
Tersemat dalam hati
Tanpa perlu aku luahkan

Cuma doa yang mampu aku tadahkan
Kerna itu adalah bahasa rindu terdalam
Buatku untukmu

Sungguh aku mencintai
Namun entah mengapa aku cuba menjauhi
Aku yakin andai ada takdir antara kita
Pasti akan terbina cerita indah bersama

Biarlah aku mengejar cinta Tuhan
Sebelum aku mengejar hambaNya
Yakin dan pasti
Andainya kau tertulis buatku
Kau pasti akan kembali padaku


Sayang
Kau lebih indah dari purnama 
Tiada sinaran yang dapat melawan keindahanmu
Kau bagaikan jatuh dari syurga
Tepat di hadapanku

Namun kau milik sang Pencipta bumi
Maka aku meminta pada yang Esa
Agar menghadiahkan dirimu buatku
Di dunia ini dan di akhirat.

Aamin....

7 comments:

  1. Replies
    1. Dituju buat dia yang pernah bertakhta di hati sejak di bangku sekolah lagi
      Dan kini dia kembali mencuri hati ini. 🙊 Kekal crush dulu, kini dan mungkin eternity?

      Delete
  2. Semoga yaaa memang ada jodoh , nanti pasti dia kembali utk cuya 😘.

    ReplyDelete