Followers

Tuesday, July 2, 2024

Diari Harian Cuya: Quality over Quantity .

Bila dah dewasa ni, aku dah tak ramai kawan.
Kawan semua dah ada kehidupan sendiri.
Aku kat rumah banyak berborak dengan ibu je.
Aku tak kacau kawan aku yang lain sebab memikirkan diorang sibuk bekerja/ uruskan rumahtangga. Sebab pernah aku cuba kacau tapi mesti diorang busy. Sejak tu, aku langsung tak kacau mana-mana kawan aku. Jadi kalau aku tak tegur kau, janganlah ambil hati ya. Aku tak buang kawan, tapi mungkin aku agak menjauh. Aku taknaklah terhegeh-hegeh cari kau seolah-olah mencari hanya pada waktu bosan. Mungkin betullah, aku yang extrovert ni boleh jadi sedikit introvert kadangkala.
Sebab tu aku suka menulis, sebab aku taktahu nak luah kat siapa. Mungkin menulis dapat membantu aku hilangkan kebosanan dan stress.

Aku harap sangat one day aku dapat keluar daripada zon yang aku ada ni. I need some fresh air, nak tengok dunia. Aku pishang r ...

@nacuyaa

6 comments:

  1. Kawan tetap kawan.. kalau whatsapp lepas beberapa hari bru reply tu biasalah... Hihihii

    ReplyDelete
  2. Ada masa kita nak ramai², riuh²... Ada kala rasa nak sunyi², bersendirian.
    Roda hidup berputar, begitulah...

    ReplyDelete
  3. takpe sementara ada masa dgn ibu ni, teruskan spendtime dgn ibu hehe

    ReplyDelete
  4. putaran kehidupan dik... biasanya inilah yg kami dulu lalui... kehilangan kawan secara perlahan2..

    ReplyDelete
  5. memang gitulah fasa2 kehidupan...anyway we choose our happiness...buat jer apa2 yg buat kita happy dan tak rasa lonely...cthnya travel ker, pergi gym ker, join NGO ker etc etc...zmn MZ bujang, MZ sempatlah aktif join gym sbb MZ kawin agak lambat (umur 28) so kwn2 sebaya time tu majority dh kawin..so MZ memang cari aktiviti sendirilah utk penuhi masa! dan kenal mr hubby pun masa MZ aktif bergym tp bkn kenal kat gym lah, dia call MZ (via phone) masa MZ kat gym. ha gitulah kisahnya! pnjg plak MZ mengomen ni

    ReplyDelete
  6. It's normal cuya. Makin dewasa, circle kita akan semakin sempit. Krn lama2 kita pun ada kehidupan sendiri. Saya pun kalo dihitung lebih banyak kawan dari dunia Maya drpd dunia nyata 🤣. Cuya tak banyak lagi kawan dunia nyata, dah lah berkawan dengan teman2 blog ini saja 😄

    ReplyDelete