Followers

Tuesday, July 28, 2020

Koleksi Komik dan Impian Cuya


Assalamualaikum, Hello Coconuts!

Apa khabar semuanya? Harap semua sihat-sihat belaka deh...Harini Cuya kembali dengan entri baru dimana Cuya nak share one of my hobby dengan korang. Selain membuat kraf seperti origami 3D, Cuya juga gemar membaca sejak sekolah rendah lagi.

Cuma bezanya, dulu Cuya baca novel tak henti-henti. Sekarang sebab Cuya selalu kesuntukan masa disebabkan belajar, Cuya dah kurang membaca tapi adalah curi masa sikit membaca. Disebabkan Cuya dah kurang membaca novel, jadi Cuya kini berminat terhadap komik. Sebenarnya dari dulu kumpul komik, cuma ada certain tu dah bagi orang sempena segmen di blog ini sebelum ni.

Sekarang,minat untuk mengumpul kembali komik terbit dalam hati ni.Cewahh....
Cuya kini sedar, Cuya akan membaca komik dengan lebih cepat berbanding novel.Hah..sebab tulah Cuya letgo novel-novel baru yang Cuya tak baca. Alhamdulilah, sambutan jualan not bad la..

Okay,berbalik pada topik kita pada harini, Cuya nak tunjukkan sedikit sebanyak koleksi komik Cuya yang dah lama Cuya simpan. Ada antara komik2 ini yang Cuya beli preloved daripada Instagram dan kawan Cuya sendiri.  Cuya bercadang untuk menambah lagi koleksi Cuya,walaupun dengan hanya membeli komik-komik preloved.


Ni adalah sebahagian buku Cuya. Yang bawah belah kanan adalah semua buku yang Cuya nak jual.
Alhamdulilah..ada juga orang dah beli buku Cuya.Bagi sesiapa nak tahu buku apa Cuya jual, boleh tengok di ig  @prelovebukubycuya

Buku-buku di atas ada yang komik daripada gempakstarz ,komik-m,komik random, dan juga koleksi novel2 Cuya (ada kat belakang komik) .Ada juga novel dalam storage box, mungkin yang tu pon Cuya nak jual.



Ini adalah sebahagian komik-m yang Cuya ada.Bagi sesiapa yang tak tahu, komik-m merupakan komik tempatan atau dikatakan sebagai komik Malaysia . Ada sebahagian Cuya dan bagi kepada pemenang segmen Cuya sebelum ni. Herm..bila bole buat segmen lagi ya? Insha Allah akan datang.. :)



Ini pula koleksi komik gempak starz yang Cuya ada.Kalau nak dibandingkan dengan orang lain, Cuya hanya kumpul sedikit sahaja komik.Mungkin dulu2 lebih fokus beli novel berbanding komik. Dan usia sebegini baru rajin baca komik.Hehe



Cuya merupakan peminat kepada penulis Nazry Salam dan Afiq Salam sejak dulu lagi. Cuya telah lama mengikuti perkembangan mereka. Mereka berdua ni adik beradik tau...Cuya suka stroke Lukisan Afiq dan jalan cerita Nazry yang penuh informasi. Korang kalau nak komik motivasi,ini lah komik paling sesuai!

Sekarang nak beli, kat shopee pon ada...Untung2 jumpa yang preloved punya.



Selain komik-m, Cuya peminat kepada Lawak Kampus.Cuya takde la collect semua siri, tapi Cuya beli juga la bila nampak. Ni ada sebahagian member pinjam.Nasib baik member kelas..kalau dia hilangkan siap dia! Hahaha
Ini pula komik paling rare Cuya ada.Ni komik preloved,tu pasal buruk sikit...heheh
Ala buruk pun buruk la...yang penting Cuya dapat simpan jadi koleksi.

Cuya memang mencari komik utopia,tapi sayang dah takde orang jual...uhuks
Mungkin ada,tapi mahal nak mati..XD

Rindu betul zaman komik2 ni.Cuya akan hargai setiap masa dan memori yang ada,sebab Cuya takkan dapat ulangi masa yang ada betul tak?



Impian Cuya adalah untuk mempunyai koleksi komik dan novel yang banyak sampai boleh buat library sendiri. Nak tunggu ada anak sendiri baca buku macam lambat je lagi..Calon pon tak jumpa...kuikuikui...*gurau2   ðŸ¤£


Banyak lagi impian Cuya,tapi ni adalah antaranya.Harap2 tercapai. Amin Ya Rabbalamin.. :')

Okay guys,sampai di sini sahaja .Terima kasih kerana sudi membaca entri biasa Cuya,Sehingga ke next entry.

 Adios amigos!





3 comments:

  1. bykk nyee komik!
    atie dulu suka jgkk but pinjam library or kawan je..
    nak beli sendiri tak mampu

    ReplyDelete
  2. Wah.. banyaknya komik Cuya..
    Akak dulu pun pengumpul komik yang tegar gak tapi lepas tu akak buat preloved..
    Sekarang ini bila anak-anak dara nie dah mula membaca, akak belilah balik komik.. hehehe..

    ReplyDelete