Followers

Friday, June 30, 2023

Aku beli Novel Siri IMPIANA daripada penulis kegemaran Ain Maisarah!

Assalamualaikum, Hello Coconuts!

Rasanya tak terlambat lagi Cuya nak ucapkan Salam Aidiladha kepada semua Coconuts di blog ini. (pembaca blog).

Alhamdulilah syukur ke hadrat illahi kerana masih diberi kesempatan untuk menghirup udara segar dan masih mampu untuk menaip penulisan di blog saya yang penuh dengan kekurangan. Kalini Cuya nak berkongsi cerita berkenaan pembelian novel siri Impiana yang ditulis oleh penulis favourite sejak Cuya di bangku sekolah lagi iaitu kak Ain Maisarah.

Entah macam mana tiba-tiba tiktok kak Ain lalu dekat FYP Tiktok Cuya, jadi Cuya of course tanpa fikir panjang terus follow. Al maklumlah, penulis favourite kan. Cuya merajinkan diri untuk join live di Tiktok kak Ain sebab nak tahu perkembangan terkini.


Nilah kak Ain. Manis orangnya. Maaf gambar kurang kualitinya. hehe



Dipendekkan cerita, kak ain dia nak released novel thriller siri IMPIANA yang akhirnya menemukan kepada penamat cerita setelah beberapa tahun novel ni tiada sambungan. Cuya pon tak pasti tentang tempohnya sebab dulu Cuya tak beli siri ni sebab Cuya pinjam novel dari sahabat baik Cuya, Ainaa. Cerita dah lama wak, zaman sekolah dulu memang tak ingatlah ceritanya.. Hehe

Yalah, dulu kita manalah boleh membeli buku sesuka hati kan. Mak ayah tak bagi. Hahaha. Kalau dulu penulisan kak Ain banyak kepada keremajaan, sekarang ni sudah ada penulisan yang sesuai untuk pembaca dewasa macam Cuya sendiri.

Cuya paling menanti siri Mr. Right . Tak sabar rasanya menunggu sambungan. Dengar cerita kak Ain akan sambung siri ni ke Mr. Right Diraja.


Ini adalah gambar siri IMPIANA cover lama. Kredit kepada Mr Google.



Kredit Mr Google.




Bila Cuya tahu je kak Ain nak jual siri IMPIANA ni, Cuya terus grab satu set! Inner childhood Cuya membuak-buak untuk membeli walaupun dalam bank tak banyak duit. HAHAHA Sesungguhnya ini adalah pembelian terbesar yang Cuya belanja ke arah novel kak Ain. Biasanya Cuya beli loose je.

Alhamdulilah, siri novel ni dah sampai ke tangan. Jom kita tengok!



Mula-mula set ni akan didatangi bersama paperbag Impiana. Black is so mystery gitu...




 ? Lepas tu ada kotak Impiana VIP. The special box. Cantik kan design dia

Dah lama hidup baru berkesempatan merasa special box daripada Kak Ain. Masa kecik2 tak merasa. Haha

Dalam kotak dia ada file sulit khas Impiana. Jom kita tengok apa isi file ni.


Ada sijil daripada syarikat IMPIANA dan juga sijil pemilikan asli siri IMPIANA



Dalam fail sulit tu pon ada kad yang berlogokan logo IMPIANA dan juga surat mohon maaf dari watak Wannababes kepada si mangsa Mimi Monira


Nilah novel-novelnya. Dan ia bermula dengan cerita yang menjadi pemula kepada siri IMPIANA iaitu novel BULI. Cover novel ni nampak lebih thriller, misteri dan dewasa kan?


Ni novel comel. Dalam novel comel ni ada kisah-kisah yang kita tidak tahu daripada novel. Macam rahsia gitu.

Secara ringkasnya, siri IMPIANA ni adalah kisah daripada kumpulan terkenal dan berpengaruh di sekolah Sri Bangsar iaitu The Wannababes yang terdiri daripada tujuh ahli. Diorang ni memang nakal dan antara watak yang paling diminati dan dibenci oleh pembaca novel sendiri.

Siri IMPIANA adalah siri dimana The Wannababes sudah pon meningkat dewasa dan populariti mereka of course makin jatuh dan tidak segah zaman sekolah dahulu kala.

Kemunculan si Mimi Monira yang pernah dibuli oleh The Wannababes semasa di alam persekolahan , adalah permulaan segala cerita. Mimi Monira yang dahulunya gemuk, kini tampil kurus telah menimbulkan tanda tanya The Wannababes. Mimi Monira memberitahu bahawa semua ni adalah hasil daripada syarikat IMPIANA yang akan merealisasikan segala impian dalam masa 3 bulan.

Jadi The Wannababes macam curious nak tahu tentang syarikat IMPIANA, jadi mereka pon mendaftarkan diri tanpa sedar dengan apa yang bakal menimpa diri mereka.


Nah...begitulah sedikit sebanyak sinopsis novel ni. Cuya belum baca, tapi Cuya tahulah juga kan. Kalau korang nak dapatkan boleh klik link di bawah ya.



Apa apa pon kak Ain Maisarah adalah memori terbesar dalam dunia pembacaan Cuya. Cuya pon jadi obses dengan buku kak Ain. Terima kasih kak Ain sebab menjadi sebahagian daripada hidup Cuya . It's really worth  it!

Walaupun sepanjang hidup masih belum berkesempatan bersua muka, moga satu hari nanti akan ada rezeki Cuya bertemu dengan kak Ain. Aamin ya Rabb. Teruskan berkarya kak Ain!


With love


22 comments:

  1. lepas baca entri sis cuya terus zaty jadi rindu sangat nak baca novel sis ain maisarah. fave zaty dulu siri hero dan dongeng sri bangsar. ain maisarah really is a legend!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, Cuya setuju yang kak Ain memang legend! Cuya tak sempat nak merasa siri dongeng sri bangsar sebab dulu tak berkemampuan nak borong semua buku. Baca mana yang dapat je. Hehe Nampak gayanya kak Ain masih meneruskan penulisan dia dan kini jalan cerita yang sesuaian dengan dewasa :D

      Delete
  2. saya ada keempat empat siri impiana tu dulu . banyakk novel kak ain saya beli . buli tu pon . tapi tulah , banyak novel hilangggg . dah lama . macam nak kumpul baliklah bacaa .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah, bolehlah kumpul balik. Kak Ain pon nak sambung menulis siri lama

      Delete
  3. Unik juga yah IMPIANA...sudah lama tak baca novel ,asiik juga punya penulis kesayangan, pasti selalu di nanti"tulisannya😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya sudah lama menanti novel dia..seru banget dehh....hehe

      Delete
  4. Waw..dulu ada baca novel nih...Peminat Ain Maisarah jugak ..Tapi sekarang kurang membaca novel..teringin pulak baca siri Akhir tu 🤩

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah kalau berminat klik je link kt ats tu untk beli...mana tahu kan berkenan dgn cerita ni..hehe

      Delete
  5. Mcm menarik novel bersiri ni tp knp mcm x pernah jumpa di kedai buku eh... x mungkin jual scr online jek

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat sementara waktu ni memang onlien saja sis, sebab dia kotak khas. kotak khas tak dijual dikedai...hehe

      Delete
  6. Nampak eksklusif, siap ada kotak dan sijil lagi ye. Jalan cerita pun menarik dan ada kesinambungan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, dan tidak dijual diluar. Special gitu

      Delete
  7. Tidak tahu sangat pasal buku ini. Hehe lama tinggalkan zaman remaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin bukan zaman akk kot...sebab penulis ni start popular masa saya remaja

      Delete
  8. meriah tu, banyak novel nya.. MA dah slow down sikit baca novel ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuya pon dah slow down.. tapi boleh la baca gitu2...hehe

      Delete
  9. Wah.. Cantik set dia tu.. Vibes misteri gitu.. Pernah baca siri ini tapi tak lengkap.. Dah tak berapa ingat jalan cerita dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah siri ni dah lama dah...Cuya pon tk ingt jalan cerita dia

      Delete
  10. buku impiana tu memang best gila! hahaha. sampai termimpi jadi penulis buku. sebab buku dia tu memang menarik jalan ceritanya. walaupun penulisnya menulis buku macam budak2 remaja. kita yang dah dewasa sikit ni pun seronok baca. hahah kan siap ada drama bersiri/ movie pendek kot novel ain maisarah ni. tak silap la . tajuknya Aku Mahu Ke New York. hahah aduh mengenang zaman dulu2 sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah Cuya pon perasaan ada cerita pendek Aku Mahu Ke New York...tpi Cuya tk pernah tengok..hehe

      Delete