Tarikh Tamat : 15 OKTOBER 2020
Saturday, October 3, 2020
Menang Top Pengomen Fieza Sani
Assalamualaikum,Hello Coconuts.
Beberapa hari Cuya telah memenangi top komentar di blog Kak Fieza Sani.Alhamdulilah. Bila sampai mood tu...kemain komen banyak lagi.Tapi lately ni ada balik recaptcha dekat blog. Agaknya sebab Cuya komen banyak sangat la tu jadi gitu.. haiya...sensitif la Blogger ni. Haha..
Apa pon terima kasih kak Fieza sebab pilih saya. Katanya tak tahu nak bagi Cuya apa. Haha.
Apa2 saja la kak..apa akak bagi saya terima dengan terbuka hati.hehehhe
Adios amigos!
Friday, October 2, 2020
SEGMEN | SUBSCRIBE YOUTUBER & FOLLOW BLOGGER UP TRAFFIC
Assalamualaikum Hello Coconuts.
I think this is surely a great segment for all of us who wanna have new follower or expanding their networking.
Bagi Cuya, blog MC sangat kemas dan simple.Loading pon laju. Cuya tiada penambahan dalam komen sebab Cuya pun biasa-biasa sahaja dalam bidang blogging ni.hehe
Thursday, October 1, 2020
Jumlah Buku Cuya Baca Bulan September.
Assalamualaikum ,Hello Coconuts!
Kabare? Alhamdulilah kita masih diberi peluang untuk menghirup udara yang segan dan nyaman.
Entri-entri sebelum ni Cuya pernah mention yang Cuya join cabaran membaca yang bermula dari 15 Sept hingga 31 Oct.
Pada awalnya Cuya ingatkan cabaran ni sampai hujung bulan Sept je, rupanya sampai hujung bulan Oct (Ketuk kepala sendiri ). Jadi harini Cuya nak share tajuk-tajuk buku yang Cuya dah baca sepanjang bulan September. Bagi Cuya nilah pencapaian terbaik setelah bertahun-tahun tak baca banyak macam ni ( sikit je senanya...) .Jom tengok!
1. Tajuk: Under 18 No Fear Kompilasi Jitu
Penulis:Zint
Penerbit: Gala Unggul Resources Sdn Bhd
M/surat:606
2. Tajuk: Cik Bunga Matahari (1)
Penulis:Manami Sugano
Penerbit:Art Square Creation Snd Bhd
M/surat:175
3. Tajuk:Cik Bunga Matahari (2)
Penulis:Manami Sugano
Penerbit:Art Square Creation Snd Bhd
M/surat:179
4. Tajuk:Serangan Komik Berganda!
Penulis:Artis Komik Kadokawa Gempak Starz
Penerbit:Kadogawa Gempak Starz Sdn Bhd
M/surat:319
5. Tajuk:Purple Sunday
Penulis:Sweta Kartika
Penerbit:Kadokawa Gempak Starz Sdn Bhd
M/surat:158
6. Tajuk:Bidasan Gempar!
Penulis:Artis Komik Kadokawa Gempak Sta
Penerbit:Kadogawa Gempak Starz Sdn Bhd
M/surat:318
7. Tajuk:Kelab Bento Akademi Seiwa
Penulis:Umitamako
Penerbit:Art Square Creation Sdn Bhd
M/surat:163
8. Tajuk:Adikku Ayu
Penulis:Makoto Tateno
Penerbit:Anjung Taipan Sdn Bhd
M/surat:189
9. Tajuk:Helah Putar Belit
Penulis:Ririko Tsujita
Penerbit:Anjung Taipan Sdn Bhd
M/surat:188
10. Tajuk:Rahsia Cinta Malam Purnama
Penulis:Taamo
Penerbit:Art Square Creatiin Sdn Bhd
M/surat:189
11. Tajuk:Suka Hati Kaulah Shakespeare
Penulis:Chise Fujinaka
Penerbit:Art Square Creation Sdn Bhd
M/surat:183
12. Tajuk:Siri Candy Topik Taat Ibu Bapa (Keluarga Selamanya)
Penulis:Kaoru
Penerbit:Kadokawa Gempak Starz Sdn Bhd
M/surat:155
13. Tajuk:Antologi Komik Gadis-Gadis Cun,Puteri Lagenda
Penulis:Ain Lavendra,etc
Penerbit:Komik-m
M/surat:107
Jumlah mukasurat : 2929
Alhamdulilah...tapi semua ni Cuya baca komik.Ala jadi la kan...HAHAHAHA
BTW,komik2 ni ada yang hasil Cuya buat komik haul dan juga komik baru.
Aku bagi Kotak Misteri Pada Blogger AnakDenesor
Assalamualaikum...Hello Coconuts!
Cuya excited sangat nak cerita pada korang pasal ni. Cuya dan blogger AD saling bertukar kotak misteri. Dan Cuya dah selamat hantar Kotak Misteri kepada sis AD.
Kalau nak tengok sis AD unboxing kotak misteri Cuya, klik bawah ni ya
Kalau nak tengok suprise box apa sis AD bagi Cuya, klik
Aku Dapat Suprise Box daripada Anak Denesor!
The best part masa buat kotak misteri ni adalah proses yang Cuya lalui .Aik,proses? Proses apa ni....Hantar kotak je ponnnn. Ya, kotak bukan sebarang kotak.Kotak dipenuhi dengan imaginasi tau!
Cuya ada buat dekorasi untuk kotak misteri sis AD.
Kenapa tiba-tiba sibuk nak hias kotak bagai ni?Kau hantor jela kotak tu....
Eh,mana tak nya Cuya hias kotak ni, cuba korang tengok entri Kak Sha ni!
Hah,,Korang tengok tu! Betapa kreatifnya kak AD. Ini memang mencabar diri Cuya ni.LOL. Sebab tu Cuya mengambil keputusan untuk cabar diri menjadi kreatif. #SisCuba #JadiXJadiBelakangCerita
Cuya fikir punya fikir, tema apa Cuya nak buat untuk kotak misteri ni? Fikir..fikir..HAH! Idea sampai kat kepala otak Cuya 😆😆
Cuya buat tema macam kat bawah ni....Cuba teka tema apa???
Hah dapat teka tak?
Cuya tanya kawan2 ni kotak nampak macam apa?
Macam2 jawapan Cuya dapat!
Dragon
Adudu
Katak
Buaya
Monster
Cuya faham semuanya ada imaginasi yang berlainan,tapi menurut Cuya ini adalah Monster.Ngeh3. Selari dengan nama blogger Anak Denesor, Monster ni seakan Denesor jugak.Bole kan? kan? kan? HAHA
Orang kata luar tak penting,yang penting isinya.
TADAAA!
Mari Cuya kenal kan Monsters Scraps Cuya
Billy
Willy
Silly ( Sebab muka dia cam lawak sikit..heheh)
Blacky dan Bluewy
Mana Cuya dapat idea untuk create monsters ni? Al kisahnya Cuya tak boleh tidur.Jadi otak ni berjalanlah memikior apa yang Cuya patut letak dalam kotak tu. Sebab Cuya memang takkan pergi kedai beli bahan jadi Cuya teringat Cuya ada saki baki kain felt dan fiber yang lama Cuya tak guna. Sebab tula nama Monsters ni SCRAPS (lebihan barang2 yang pernah guna)
Tak sia-sia Cuya susah tidur malam!
Maka terhasil lah dunia Monster imaginasi Cuya.
Bak omputih kata " Creative adults are children who survive"
Gitewwww
Cuya hantar kotak misteri ni hari Ahad 20 Sept, Kotak sampai pada kak AD Isnin 21 Sept..laju gilaaa
Apa respon sis AD lepas terima kotak ni??
She like it!!!
Alhamdulilahhh..
Takut Cuya kalau dia tak suka...hahaha
Dan yang sweetnya....
Tengok sis AD buat apa dengan Monsters Cuya
Sis AD tampal dekat dinding office ! 😂 Sayang katanya...
Terima kasih kakkk😍
Sweet bangettt.....
Sesiapa yang nak tukar suprise box dengan Sis Anak Denesor sila la ke blog beliau..,dia mengalu-alukan!
Subscribe to:
Posts (Atom)









