Followers

Sunday, February 19, 2023

Terlalu Aktif Sampai Semua Pertandingan Aku nak Balun!

Assalamualaikum , Hello Coconuts!

Bagi yang dah lama mengenali Cuya mesti tahu Cuya suka join Giveaway anjuran blogger-blogger lain. Tapi ngupenya bukan di dunia blogging saja Cuya suka join contest, malah sejak sekolah rendah sehinggakan universiti Cuya memang rajin gila join macam-macam contest. Sumpah takde keje! HAHAHA

Mungkin Cuya boleh cakap Cuya jenis competitive? Ke Cuya nak attention je ni? Haaaaa..Aiyokk  Tapi sejak sekolah lagi Cuya perasan Cuya suka suasana untuk berada di atas stage dan berada di khalayak ramai. Entah mana datang keberanian tu. Mula-mula tu nervous la, tapi lama-lama dah biasa. Memang enjoy je naik stage, sebab proud of myself. Cuya rasa untuk berada di khalayak ramai perlukan confidence level yang tinggi dan tak semua berkemampuan buat macam tu. Betul tak?

Alhamdulillah Cuya dah start bina confidence sejak kecil lagi. Bukan atas dorongan sesiapa, tapi diri sendiri yang nak macam tu. Dan paling penting Cuya suka hadiah! Hahaha  Kalau nak ditunjukkan memori pertandingan masa dulu, Cuya cuma ada sijil dan trofi je, masih ada dalam almari tu.

Tapi harini Cuya nak share sebahagian memori contest yang Cuya join di universiti semasa PKP. PKP pon iolls aktif disebabkan dah dilanda kebosanan. Inilah memori yang Cuya ada dan mahu diabadikan di blog, boleh lah tunjuk anak cucu nanti. Aamin.... hehe!


Ni masa Cuya join jadi announcer. Ala2 pemberita. Cuya kan suka berangan jadi pemberita. Eheks!


Masa ni join time merdeka. Alhamdulilah dpt no 1, Cuya baca sajak merdeka.

Ni sapot kelab sendiri je ni. Bergaya acah model. hehe


Cuya join contest lagu raya. Pastu Cuya ubah suai lagu tu. 

Cuya menjawat jawatan sebagai Bendahari Eksekutif untuk kelab Cuya. Mentang2 Cuya suka duit, tu yang diorang bagi jawatan ni. HAHA

o


Ni pula Cuya jadi Setiausaha 1 di Kelab Warisan Budaya.

Kan Cuya dah cakap sume benda Cuya nak balun. Tamak en!


Begitulah sebahagian memori-memori Cuya di UITM Kampus Bandaraya Melaka. Cuya memang sengaja nak cipta memori banyak-banyak supaya ada benda untuk Cuya kenang, walaupun Cuya habiskan sebahagian besar masa hanya di rumah disebabkan Covid yang melanda negara.

Masa pkp mesti stress, contest2 ni la yang buat Cuya semangat untuk teruskan pengajian di UITM. Hidup kena la  happy dan kreatif kan?

Alhamdulilah, lepas dah satu fasa. Nanti dah kerja tak merasa lagi contest2 macam ni.

Sekian sahaja, adios amigos!





5 comments:

  1. waaa... rajinnyaa join... sy jenis join contest mana yg sy mau join saja haha... semoga dimurahkan rezeki selalu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah...memang minat contest2 dri dulu lagi...seronok dan gian.. HAHA

      Delete
  2. wah bagus ni cuya, mmg kena aktif macam ni. kutip pengalaman sana sini insya allah mesti ada yg menang

    ReplyDelete